RETUR / BYTEN

ÅNGERRÄTT - GÄLLER PRIVATPERSONER

I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal oc hemförsäljningsavtal så har du alltid 14 d­agars ångerrätt på varor köpta via postorder, räknat från den dag då du mottog varorna.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat för varan samt ev. avgifter.

Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka fraktkostnaden. Detta beror på att fraktkostnaden är samma oavsett hur många varor du beställt. 

Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning.
Vi uppskattar om du bifogar följesedeln tillsammans med den returnerade varan.
Detta är för att vi enkelt skall kunna härleda vem paketet kommer från.
Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation.

Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten. 
Se till att skicka med ev. bifogad bruksanvisning/manual.

 

Om varan inte är oanvänd och i nyskick så godkänns inte returen. Vi kommer då att återsända varan till dig och debitera fraktkostnad för detta.
Du får inte tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen för då skadas den.

En skadad originalkartong medför att du kommer att debiteras 100 kronor.

Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen (t ex en blisterförpackning) så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

 

Efter att vi har mottagit och godkänt en retur med önskemål om återbetalning som kommer vi inom 30 dagar att återbetala hela beloppet som du betalat till oss för ditt köp.